Narrow your search
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Periodical
Nordlyd : Tromsø University working papers on language & linguistics.
Author:
ISSN: 03327531 15038599 Year: 2003 Publisher: Tromsø, Norway : Utviklet og tilrettelagt av Universitetsbiblioteket i Tromsø


Periodical
Acta medica Medianae.
Authors: ---
ISSN: 03654478 18212794 Year: 1962 Publisher: Niš : Podružnice Srpskog lekarskog društva


Periodical
Cornell HR review.
Authors: ---
ISSN: 23317493 Year: 2009 Publisher: Ithaca, NY : Cornell University

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Encompasses the broad HR field, which includes but is not limited to benefits, business leadership, compensation, diversity, employee relations, ethics, labor relations, organizational design, staffing, employee training and development, as well as information technology issues pertinent to HR.


Book
Paper, project of scriptie : van muisklik tot tekst
Authors: ---
ISBN: 9033455374 9789033455377 Year: 2004 Publisher: Leuven Acco


Book
Overtuigend presenteren
Author:
ISBN: 9789046902134 9046902137 Year: 2011 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Overtuigend presenteren beschrijft hoe je van je presentatie een succes maakt. De auteur behandelt verschillende technieken die je kunt gebruiken om iets teweeg te brengen bij je publiek: het gebruiken van een herkenbaar plot, het verwerken van emotie in je verhaal of het inzetten van de expertise van je publiek. Je leert hoe je de aandacht van je toehoorders vasthoudt, hoe je ze meer kunt laten onthouden en hoe je ze kunt aansporen tot actie. Er is veel aandacht voor het gebruik van hulpmiddelen. Uiteraard wordt PowerPoint besproken, maar ook het gebruik van voorwerpen of metaforen komt aan de orde. Op de bijbehorende website staan voorbeelden van goede presentaties en aanvullende adviezen. Overtuigend presenteren is als een goede presentatie: onderhoudend, duidelijk en direct toepasbaar. Het is geschikt voor alle studies in het hoger onderwijs die aandacht besteden aan presentatievaardigheden en kan ook gebruikt worden in bedrijfstrainingen.


Book
Leren : hoe? zo!
Authors: ---
ISBN: 9789020996609 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Leren leren' is meer dan 'leren studeren' alleen. Het is het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en attitudes met betrekking tot leren. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Wat je moet weten' gaan de auteurs dieper in op hoe je leert, wat het belang van intelligentie is, hoe je brein functioneert, hoe je geheugen informatie verwerkt en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan.


Book
Paper, project of scriptie : van muisklik tot tekst
Authors: ---
ISBN: 9789033489822 Year: 2013 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voorbije 15 jaar is er in het onderwijs veel veranderd: van klas, universiteit en hogeschool tot studiehuis en open leercentrum. Leren is een actievere en vaak ook meer zelfstandige bezigheid geworden. De informatietechnologie heeft een overvloed van informatie en documentatie binnen handbereik gebracht. Een paper, een project of een scriptie schrijven vraagt echter veel meer werk dan met enkele behendige muisklikken wat gegevens opzoeken en verwerken. De overtuigingskracht van een werkstuk ligt evenmin alleen in de opmaakmogelijkheden van je tekstverwerker.Dit boek legt uit hoe je een werkstuk aanpakt en stap voor stap uitwerkt: het afbakenen van een onderwerp, het opzoeken en beoordelen van informatie uit verschillende bronnen, het verwerken van de informatie, het opstellen van een werkplan, het uitschrijven van een goed gestructureerde tekst, de opmaak van het werkstuk en de presentatie ervan. Enkele oefeningen helpen je om je zoek- en schrijfvaardigheden aan te scherpen. Ook over het ontwikkelen van competenties en nieuwe evaluatiemethoden zoals assessments, vind je in dit boek informatie en tips


Book
Onderzoek in de praktijk : een gids voor praktijkgericht onderzoek
Authors: --- ---
ISBN: 9789033485602 Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Binnen hogescholen wordt meer en meer onderzoek verricht. Zo ook in de professionele bacheloropleidingen. Dit onderzoek heeft een sterk toegepast karakter. Het verloopt in nauwe samenwerking met de opleidingen en met bedrijven en organisaties uit het werkveld. Daarom noemen we het praktijkgericht onderzoek. Dit boek doorloopt het proces van een idee tot de uitwerking ervan in een onderzoeksvoorstel, van het zoeken van partners en financiering tot het opstarten van nieuw onderzoek, en van het verrichten van onderzoek tot het verspreiden van de resultaten ervan. Het boek is geen handleiding onderzoeksmethoden, maar een praktische gids voor beginnende onderzoekers. De focus ligt op de efficiënte organisatie van praktijkgericht onderzoek. Gerichte vragen en checklists zorgen ervoor dat je stilstaat bij alle noodzakelijke stappen om een succesvol onderzoek te verrichten.Als beginnend onderzoeker kan je met dit boek onmiddellijk aan de slag. Het helpt je een onderzoeksvoorstel neer te schrijven, een onderzoek uit te voeren en de resultaten bij het door jou beoogde publiek te brengen. Het bevat een veelheid aan verwijzingen naar bijkomende informatie. Ook administratieve, juridische en ethische aspecten van onderzoek worden belicht

Keywords

wetenschappelijk onderzoek --- praktijkonderzoek --- Science --- Methods in social research (general) --- 001.891.5 --- 001.8 --- informatievaardigheden --- onderzoek --- projectmanagement --- dissertaties --- essays --- heuristiek --- papers --- praktijkgericht onderzoek --- scripties --- verhandelingen --- 489.32 --- België --- hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- Onderzoek --- Praktijkonderzoek --- Research (onderzoek) --- 489.59 --- kwaliteitszorg --- projecten --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- 001.891 --- Professionalisering --- Wetenschappelijk onderzoek --- 113593.jpg --- sociaal onderzoek --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Onderzoek --- 300.6 --- 450.4 --- Actieonderzoeken --- Competenties --- Kwaliteitszorg --- Lerarenopleiding --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheden --- eindwerk --- 001.891.5 Praktisch onderzoek. Experimenteel onderzoek --- Praktisch onderzoek. Experimenteel onderzoek --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- hoger onderwijs België - politiek, wetgeving, organisatie, democratisering en studentenverzet --- Hoger onderwijs ; algemeen - België --- 301.08 --- Studie en studieresultaten, overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijskunde --- departement Algemeen 11 --- Onderwijsfilosofie --- eindwerken --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoeksvaardigheid --- onderzoeksvaardigheden --- methodologie --- Onderzoek (wetenschap)


Book
Stapstenen : onderzoek stap voor stap
Author:
ISBN: 9789045525259 9045525259 Year: 2009 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 'Stapstenen' krijgen leerlingen 2de en 3de graad voorbeelden en uitleg bij de verschillende stappen van een (wetenschappelijk) onderzoek. Komen o.a. aan bod: de verschillende dataverzamelingsmethodes, verwerking van data, rapportering, reflectie en evaluatie. Het materiaal uit de nascholing humane wetenschappen en vrije ruimte van VVKSO werd hierin verwerkt (naast vele andere bronnen). Elke stap wordt met voorbeelden toegelicht, zodat het boek kan gebruikt worden als studieboek (bv. in de richting Humane wetenschappen om de overkoepelende doelstellingen voor de specifieke vakken te realiseren) of als naslagwerk bij het opzetten van een onderzoek

Keywords

Wetenschappelijk onderzoek. --- wetenschappelijk onderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Research on teaching --- Methods in social research (general) --- Secondary education --- vakoverschrijdende eindtermen --- onderzoeksmethoden --- Higher education --- onderzoek --- 2e graad s.o --- 3e graad s.o --- 450.8 --- Onderzoek --- 489.59 --- Rapporteren --- 003 --- onderzoeksvaardigheden (ler) --- 001 )* Wetenschappelijke onderzoeksmethoden --- informatie verwerken --- informatie verwerven --- onderzoekscompetentie --- informatie- en communicatietechnologie(ICT) --- 031 --- informatievaardigheden --- rapporteren --- secundair onderwijs --- Informatiebronnen --- Informatievaardigheden --- Informatieverwerking --- 001.81 --- informatietechnologie --- onderzoeksmethodologie --- Economie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Onderzoeksvaardigheden ; secundair onderwijs --- 001.8 --- heuristiek --- internet --- papers --- scripties --- Wetenschappelijk onderzoek --- onderzoek bis --- #PBIB:+SLO 220.50 --- Methodiek van het studeren --- Overige onderwerpen --- informatie en documentatie --- Informatie, documentatie ; algemeen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderzoek --- Bronnenmateriaal --- Onderzoeksmethoden --- Diagnose --- Dataverzameling --- Evaluatie --- Onderzoeksmethode --- Dataset --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Didactic strategies --- Onderzoek (wetenschap) --- Methods in social research (general). --- Secondary education. --- Higher education. --- vakoverschrijdende eindtermen. --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- wetenschappelijk onderzoek. --- onderzoeksmethoden.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by